Opdrachtomschrijving
Als financial controller bij de OFGV heb je een cruciale rol in het waarborgen van de financiële gezondheid van onze organisatie. Je informeert en adviseert de directie over de financiële voortgang. Je houdt toezicht op en beheert diverse financiële processen en zorgt ervoor dat we voldoen aan alle relevante wet- en regelgeving.
Taken en verantwoordelijkheden
- Planning & Control cyclus: opstellen van kadernota, begroting, begrotingswijzigingen, bestuurlijke voortgangrapportages en jaarstukken;
- Financieel advies: prognose jaarrekeningresultaat, meerwerkopdrachten, subsidies, managementvoorstellen en budgetten;
- Control: Opstellen van administratieve organisatie en interne controle plan, uitvoeren van de interne controle, begeleiden accountantscontrole, subsidie verantwoording, rechtmatigheidsverantwoording, project control, controle op diverse overzichten zoals het budgetoverzicht de salarisprognose en belastingaangiften.
Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen binnen de organisatie om ervoor te zorgen dat financiële informatie accuraat en tijdig wordt gerapporteerd. Je adviseert ook de directie en het management team. Je waarborgt het afronden van financiele documenten via de planning binnen het financiele team Daarnaast draag je bij aan de voortdurende verbetering van financiële processen en systemen.
In verband met de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties) is het voor deze opdracht niet mogelijk om als zzp'er te factureren. Matchd biedt diverse soorten dienstverbanden aan. We gaan hierover graag met je in gesprek om samen te kijken welk dienstverband het beste aansluit bij jouw wensen en situatie. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie en een toelichting op de mogelijkheden.
6 maanden | 36 uur per week | 1 fte
Eisen:
- Afgeronde HBO opleiding in een financiële richting;
- Minimaal vijf jaar recente en relevante werkervaring in een vergelijkbare functie als Financial Controller;
- Ervaring heeft met het opstellen en afronden van jaarrekeningen.
Wensen:
- Recente ervaring heeft met een omgevingsdienst en/of een overheidsinstelling;
- Uitgebreide kennis van en ervaring met gemeentefinanciën (besluit begroting en verantwoording), financiële rapportages, controlewerkzaamheden en het opstellen van begrotingen en jaarrekeningen;
- Ervaring met Afas.