Opdracht
De gemeente Purmerend voert de WOZ-, BAG- en belastingtaken uit in eigen beheer met o.a. Gebruikmaking van de softwareapplicatie van GouwIT. Het functioneel beheer van de GouwIT applicatie wordt uitgevoerd door de functioneel beheerders uit het cluster financiën. In de huidige situatie maken wij gebruik van componenten van de Gouw versies 7 en 7 R2.
Als specialist richt jij je op:
- Het functioneel beheer van de applicaties binnen het cluster financiën met de focus op de softwareapplicatie van GouwIT en aanverwante zaken als dataleveringen voor o.a. De interne organisatie;
- Je bent primair verantwoordelijk voor het goed en veilig laten functioneren van de gemeentelijke softwareapplicaties rond belastingen, kwijtschelding en bezwaarschriften en het ondersteunen van de medewerkers in het gebruik van de applicatie(s) die hiervoor worden ingezet;
- Jij analyseert meldingen en storingen en lost deze op en draagt zorg voor een gedegen en actuele documentatie;
- Je verzorgt het tijdig plaatsen van patches en updates;
- Je geeft informatiebeveiliging in je werkzaamheden een hoge prioriteit.
Gaandeweg de opdracht zullen er naast de dagelijkse beheertaken ook technische- en inrichtingsvraagstukken komen rond doorontwikkeling van de gebruikte GouwIT software en versies. Van jou als functioneel beheerder wordt verwacht samen met de andere beheerders mee te denken bij het adviseren om tot goede en passende oplossingen te komen.
Werkzaamheden:
- Je bent samen met de Gouwbeheerders mede verantwoordelijk voor de functionele inrichting van de Gouw applicatie en het contact met eindgebruikers;
- Je beantwoordt vragen en lost problemen op met betrekking tot de werking en het gebruik;
- Je registreert en bewaakt meldingen en communiceert met medewerkers over de voortgang;
- Je signaleert de noodzaak tot functionele aanpassingen en stemt deze af met de andere Gouwbeheerder en draagt bij aan het implementeren van deze aanpassingen;
- Je adviseert proceseigenaren en key users over het gebruik en mogelijkheden van de applicatie;
- Je draagt zorg voor de documentatie en instructies aan eindgebruikers;
- Je test nieuwe functionaliteiten en je let erop dat de applicaties goed blijven functioneren.
P.S. Op verzoek van de opdrachtgever wordt deze interim opdracht alleen aangeboden o.b.v. Een (tijdelijk) loondienstverband. Factureren als zzp'er is niet mogelijk (ook niet vanuit je eigen BV) aangezien er gevraagd wordt om de arbeid persoonlijk uit te voeren (geen vervangingsrecht) en er onder leiding en toezicht zal worden gewerkt. Zzp'ers dienen daarom tijdelijk (bij ons) op de payroll te komen.
6 maanden | 24-36 uur per week | 0,67-1 fte
Dutch native or near native
Knock-outcriteria:
- Minimaal 3 jaar werkervaring als functioneel beheerder;
- Minimaal 3 jaar ervaring in het lezen, schrijven en uitvoeren van SQL;
- Kennis van de werkprocessen binnen teams Belastingen, BAG én WOZ;
- Kennis van de landelijke voorzieningen Basisregistratie Kadaster (BRK) en Landelijke Voorziening WOZ;
- Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar met GouwIT;
- Werkervaring met Gouw 7 en 7 R2 bij een gemeentelijke organisatie;
- Minimaal 1 jaar werkervaring met het bevragen van databases van Gouw;
- Werkervaring met het adviseren én instrueren ten behoeve van GouwIT.
Herken jij jezelf in dit profiel? Solliciteer dan direct! We streven ernaar om binnen één werkdag contact met je op te nemen.